17.12.14

Casual Affair

ogier | koń holsztyński | 05.05.2010 | Bernaux
skoki C | trener: E. Savange | jeździec: D. McClure
stanówka: 2 500H | nasienie: 1 000H

Casual Affair
Sir I'am
Seven Up
Stan Up
Illusia
Granda Marca
Grandioso
Dollana
De Sote Deern
Burgraff
De Sote Hort
Fueva
Schanel
Ladien
Jensson

Casual Affair urodził się na zamówienie w Bernaux Stud. Starałam się dobrać jego rodziców tak, aby wydobyć z niego lekkość, grację i płynność ruchów, a także dobrą technikę skoku i charakterek potrzebny koniu skokowemu. Sir I'am jest spokojnym, dostojnym ogierem ujeżdżeniowym, sprawdzającym się doskonale w tym sporcie. De Sote Deern jest temperamentną klaczką skokową, ciągle rozwijającą swoją karierę. Ryzykowałam dużo takim połączeniem rodziców. Kiedy ogierek się urodził, byłam wprost pewna, że nic z niego nie będzie. Był zbyt spokojny, zbyt dostojny na skokowca. Poruszał się pięknie, delikatnie, jednak to nie o to mi chodziło. Mimo wszysto zabrałam go z Bernaux, kiedy miał 6 miesięcy i sama zajeździłam kiedy dorósł do siodła. Ogier nadal nie pokazywał swojego skokowego potencjału. Doskonale za to radził sobie na czworoboku, wykonując podstawy ujeżdżenia. Byłam załamana, mimo wszystko postanowiłam spróbować z nim skoków. Na małych przeszkodach koń się gubił, jednak po kilku treningach dostrzegłam w nim to, czego wcześniej nie potrafiłam. Jego technika skoku była cudowna. Ogier skakał jakby robił to od zawsze. Kontynuowałam więc treningi na niskich przeszkodach, dopóki nie poczuł się pewnie wśród nich. Jego pierwsze zawody amatorskie były pierwszą próbą na porządnym parkourze. Poradził sobie świetnie i nawet wygrał rozetkę! Postanowiłam spróbować z nim wyższych przeszkód. Stopniowo podnosiłam poziom trudności, aż zatrzymałam się na C. Nie oczekiwałam od niego więcej, ogier przy takich wysokościach czuł się dotychczas najlepiej.
Casual Affair jest spokojnym, dostojnym koniem, zupełnie jak jego ojciec. Jest samotnikiem, często odizolowuje się na pastwisku od innych koni. W podróży, czy przy zabiegach pielęgnacyjnych spokojny, pozwala na niemalże wszystko. W terenach grzeczny, nie ponosi, najlepiej idzie mu się na końcu zastępu.
Do jazdy koń niezwykle prosty. Delikatny w pysku, dobrze działa na dosiad, nie potrzebuje mocnych łydek. Jednak nie może dosiadać go jeździec niedoświadczony, szarpiący za wodze przy skoku lub ze zbyt mocną ręką/łydką. Wtedy chodzi jak "drewniany", twardo stawia kroki, nie może się rozluźnić. Potrzebuje on osoby doświadczonej, spokojnej, z delikatną ręką i dobrym dosiadem.

Osiągnięcia (3):
  1. 1 miejsce w skokach klasy CC2 na hipodromie Saganek
  2. 2 miejsce w skokach CC1 na hipodromie Sakura
  3. 2 miejsce w skokach klasy C na hipodromie Encanto

Potomstwo (1):
   klacze:
   ogiery:
  • brak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz